Zahvaljujući Gospodinu Draganu Kosanoviću, održana je još jedna marketinška tribina, ovog puta pod nazivom "Kuda  ide oglašavanje". Gospodin Kosanović (marketing agencija Publicite SDM) do sada je organizovao preko 70 ovakvih tribina. Domaćin nas je pozdravio, i dao reč predsedniku agencije Communis.

U prepunoj sali galerije Matice srpske, Ivan Stanković, u više od sat vremena, predstavio je svoje viđenje trenutnog stanja i trendova u marketingu, PR-u i prodaji.

Pred publiku je stavljen zadatak. Razumeti poentu, veoma nagrađivanog, TV spota "Gorila bubnjar", napravljenog za čokoladu Cadbury. Uživajte u reklami, i razmislite o njenoj poenti.

 

Evo nekoliko komentara na spot:

 

  • Ljubičasta boja u pozadini spota asocira na reklamiranu čokoladu
  • Gorila u spotu diže dve palice i kreće u kreativno stvaranje, nasuprot gorilama iz Odiseje u svemiru koje podizanjem kostiju u vazduh počinju destrukciju
  • Muziku korišćenu u spotu je snimio Fil Kolins, koji i sam bubnja. Nisam čuo kakve to veze ima sa čokoladom :)

Danas nije dosta imati kvalitet i dobru cenu, da bi neko bio uspešan na tržištu. Čak ni jak brend nije dovoljan. Neophodno je da kupci imaju određenu emociju prema vama i vašem proizvodu (Npr. korisnici Mekintoša ili ponosni vlasnici Harlija). Razvoj prodaje ide ka direktnoj komunikaciji sa svakim kupcem, pojedinačno. 

Za uspešnu prodaju nephodno je 4E, kako je prezentovao gospodin Stanković: 

 

  • Eksces - privlačenje pažnje
  • Entertainment - zabaviti
  • Emotion - izazvati emociju
  • Engadement - uspostaviti vezu sa kupcem

 

 

Internet je doveo do hiper konkurencije, u kojoj se kopira svaka dobra ideja. Hiper konkurencija je dovela do hiper produkcije. Kompanija Dizni, npr, svakih 5 minuta lansira po jedan nov proizvod, 365 dana godišnje. Nije više bitno gde je nešto proizvedeno, već ko proizvodi ("made in" je zamenjeno sa "made by"), jer se jedan proizvod pravi širom planete.

Da bi se kompanija izborila sa uslovima poslovanja na globalnom tržištu, potrebno je:

 

  • Pronaći mikro tržišnu nišu
  • Brzo se menjati
  • Okupiti "pleme" sledbenika (Društveni mediji, dodajem)  

Sa predavanja ću upamtiti: 

 

  • Promeni se ili umri!
  • Vrediš onoliko koliko znaš i koga znaš
  • Sve što si znao o oglašavanju možeš baciti 

 

Jer naša profesija je otišla u Honduras!

U budućnosti će postojati dve vrste kompanija: uspešne i mrtve. I zato svi na posao. Odmah!